ورشة تدريب المدربين على فن المهرج (الكلاون) بالتعاون مع مهرجون بلا حدود -بلجيكا.

يسعدنا في جمعية النهضة -جزويت القاهرة ومدرسة "ناس" للمسرح الاجتماعي أن نعلن عن ورشة تدريب المدربين على فن المهرج (الكلاون) بالتعاون مع مهرجون بلا حدود -بلجيكا.

** تم الاتصال بالمشاركين في الورشة

يسعدنا في جمعية النهضة -جزويت القاهرة ومدرسة "ناس" للمسرح الاجتماعي أن نعلن عن ورشة تدريب المدربين على فن المهرج (الكلاون) بالتعاون مع مهرجون بلا حدود -بلجيكا.
الورشة مخصصة للفنانين والميسرين الاجتماعيين.
الورشة مجانية مدعومة من جزويت القاهرة، وكلاون بلا حدود بلجيكا.
في هذه الورشة نستكشف التقنية الأساسية للتهريج بلا حدود! وكيف نجد الضحك المشترك، وكيف تمتلك "روح الدعابة العابرة للثقافات"؟
سنستخدم التهريج لإعادة اكتشاف حرية الطفولة وإطلاق المشاعر، دون خجل أو عار.
مدة الورشة: يومين- أيام الثلاثاء28 والخميس 30 مايو 2024
من الساعة 6 إلى 9 مساء
- بجمعية النهضة العلمية والثقافية جيزويت القاهرة
مهرجون بلا حدود (CBW) هي منظمة غير ربحية. وتتمثل مهمتها في تحسين الحالة النفسية والاجتماعية للأطفال وأسرهم في مناطق الصراع أو الأزمات أو انعدام الأمن في جميع أنحاء العالم.
تأسست CWB عام 1993 في إسبانيا، وهو اليوم اتحاد دولي يتكون من 13 فرعا وطنيا في جميع أنحاء العالم (بلجيكا والبرازيل وكندا وفنلندا وفرنسا وألمانيا والهند وجنوب أفريقيا وإسبانيا والسويد وسويسرا والمملكة المتحدة والولايات المتحدة). وتعد منظمة مهرجون بلا حدود بلجيكا جزءً من هذه الشبكة منذ عام 2000
فنانو منظمة مهرجون بلا حدود يشاركون الضحك والأمل والفرح مع الأطفال وأسرهم في الظروف المعيشية الصعبة من خلال المهرج والسيرك.
الاشتراك مجاني، سجل الآن: https://shorturl.at/tNATY

سيتم إغلاق التقديم بمجرد وصولنا إلى 20 مشارك

El Nahda Jesuit Cairo and Nahda Arts School for social theater are pleased to cooperate with Clowns Without Borders Belgium.
And to announce the organization of TOT training on the art of the clown. The workshop is desgined for artists and social workers .
The workshop is free and is supported by Jesuit Cairo and Clown Without Borders Belgium.
About TOT
In this workshop of universal clowning, we will explore the basic technique of clowning...without borders ! How to find common laughter, how to have "transcultural humour"? .
We will use clowning to re-discover the freedom of childhood and release emotions, without shame or judgments

Clowns without Borders (CBW) is a non-profit organization. Its mission is to improve the psychosocial condition of children and their families in areas of conflict, crisis or insecurity around the world. Founded in 1993 in Spain, today CWB is an international federation that consists of 13 national chapters worldwide (Belgium, Brazil, Canada, Finland, France, Germany, India, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom and the United States). Clowns Without Borders Belgium is part of this network since 2000.
CWB artists share laughter, hope and joy with children and their families in difficult living conditions through clown and circus.

Workshop Dates: 2 days Tuesday and Thursday 28, 30 May 2024, from 6-9 PM.

Registration : please fill the below form
https://shorturl.at/tNATY

Applications will close once we reach 20 participants

Clowns Sans Frontières Belgique/Clowns Zonder Grenzen België
Nahda Arts School - NAS مدرسة ناس للمسرح الاجتماعي